سیستم جدید ارزیابی سطح زبان ( dynamic assessment)
- تاریخ نوامبر 3, 2022

ارزیابی زبان پویا ( dynamic assessment) چیست؟
آزمون پايان ترم بايد باشه يا نه؟
آيا ارزيابى اطلاعاتی که دانشجو آموخته شده کار درستیه؟ جواب: بله، چرا؟ چون با اینکار میتونیم متوجه بشیم دانشجو چه اندازه از مطالبی که بهش یاد دادیم رو درک کرده و یادگرفته.
اما چیزی که ما میخوایم در موردش صحبت کنیم درست یا غلط بودن ارزیابی نیست، هدفمون بررسی درست یا غلط بودن روش سنتی یا static آزمون پایان ترم هست. ایراد بزرگی که روش های سنتی دارن اینه که زبانآموز خودش رو صرفا برای امتحان فاینال آماده میکنه و حجم بالایی از مطالب رو وارد ذهنش میکنه و در واقع تنها هدف دانشجو از مطالعه میشه کسب نمره بالاتر به همین دلیل یک سیستم ارزیابی جدید به اسم dynamic assessment مورد بحث قرار گرفت که طبق این سیستم دانشجو در طول ترم مورد سنجش قرار میگیره و با دریافت feedback میتونه یادگیریش رو تا حد زیادی افزایش بده، در این سیستم مهارت های هر فرد نسبت به پتانسیل و مسیر پیشرفتش مورد سنجش قرار میگیره، این سیستم بر پایه فرایند یادگیری هست نه نتیجه به همین خاطر بین استاد و دانشجو یک تعامل برقرار میشه و استاد از نقش ممتحن خارج میشه . حالا یه مقدار این روش رو با هم بررسی کنیم. گفتیم که دانشجو در طول ترم مورد ارزیابی قرار میگیره و بهش feedback داده میشه، حالا فایدش چیه؟ همون feedback دادن خودش بخشی از آموزش و در نهایت فراگیری هست، یکی دیگه از برتری های این روش اینه که هر فرد جداگانه و نسبت به خودش و پیشرفت هایی که داشته سنجیده میشه پس dynamic assessment به مسیر پیشرفت شما میپردازه در حالیکه روش های قدیمی امتحان فاینال، وضعیت زبانی شما رو در همون لحظه مورد بررسی قرار میدن.
شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

گرامر parallel structure:ساختار موازی در انگلیسی

تفاوت idiom و slang و کالوکیشن در چیست ؟
