اشتباهات متداول در رزومه نویسی | 10 نکته کاربردی و مهم
- تاریخ 01/31/2024
![اشتباهات متداول در رزومه نویسی | 10 نکته کاربردی و مهم](https://aflc.ir/wp-content/uploads/2024/01/Common-mistakes-in-resume-writing-10-practical-and-important-tips.webp)
اشتباهات متداول در رزومه نویسی
همانطور که قبلا گفتیم بطور متوسط يك آگهى شغلى ٢٥٠ درخواست دريافت ميكنه يعنى شما بايد با ٢٤٩ نفر ديگه رقابت كنيد. بنابراین اهمیت رزومه در بدست آوردن شغل مورد نظر برای کسی پوشیده نیست.
1- عدم ذکر دستاورد ها به شیوه مناسب
2- بد نوشتن لیست توانایی ها
توصیفات خیلی کلی از توانایی ها بدون ذکر هیچ نمونه ای
3- صحیح ننوشتن دستاورد ها
دستاورد باید دستاورد شخصی (و نه تیم) باشد.
Achieved goal X by implementing Y which resulted in increasing the Z
به این صورت هم هدف و هم کاری که برای رسیدن به هدف انجام شده و نتیجه ای که برای تیم/شرکت داشته، مشخص است.
4- لیست کردن تجارب نامربوط
در رزومه خود، شما فقط باید تجربیات و مهارت های مربوط به شغل مورد نظر خود را وارد کنید.
5- خوانا نبودن توسط ATS
بعضی از شرکت ها از ابزار های هوش مصنوعی جهت بررسی رزومه قبل از انتقال به recruiter استفاده میکنند. در صورت تشخیص ATS به مناسب بودن، رزومه به recruiter ارسال میشود.
6- حجم بالای رزومه و تعداد زیاد صفحات
رزومه شما بهتر است زیر 500KB بوده و تعداد صفحات یک و نیم صفحه تا نهایتا دو صفحه باشد.
7- عدم ذکر دستاورد ها به شیوه مناسب
شفاف ننوشتن دستاورد ها در ذهن خواننده تاثیر منفی گذاشته و در موثر بودن نقش شما شبه ایجاد میکند.
برای بیان دستاورد ها باید از افعال زمانی یکسان استفاده کرد. اینکه مثلا یکجا از فعل گذشته، یکجا استمراری و جای دیگر از حال ساده استفاده کنید صحیح نیست.
8- نوشتن یک شرح با جزئیات از پروژه هایی که کار کردید با لیست فیچرها پروژه برای رزومه کار مفیدی تعریف نمیشود.
9- توضیح شرکت و پروژه ها بطور کلی و در حد scope domain شرکت جهت آگاهی خواننده کفایت میکند.
10- نوشتن تجربه های کاری در رزومه نباید شبیه کاتالوگ معرفی محصوا باشد چرا که ممکن است تاثیر منفی در ذهن خواننده بگذارد.
دیگر لینک های مرتبط و کاربردی