اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ به انگلیسی
- تاریخ 09/23/2023
رایج ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)
این اصطلاح به تمامی روش های دیجیتالی که برای فروش محصول کمک می کنند اطلاق می شود.
بازاریابی محتوا (Content Marketing)
از استراتژیهای بازاریابی کسب و کار برای جذب کاربران و تعامل با آنها و راضی نگه داشتن مخاطبان قبلی از طریق تولید و اشتراکگذاری محتوا به شکلهای مختلف از جمله مقاله، ویدیو، پادکست و… استفاده میشود. این رویکرد میزان تخصص کسب و کار در حوزه تخصصی خود را نشان میدهد، آگاهی از برند را افزایش میدهد و نام برند را در ذهن مخاطبان زنده نگه میدارد.
هویت برند (Brand Identity)
به تجربه بصری مشتریان با محصولات یا خدمات یک کسب و کار گفته میشود. هویت برند شامل عاصری مانند نام برند، لوگو، پالت رنگها و شکل حروف و فونتهای مرتبط با برند گفته میشود که برند را از نظر بصری از دیگران متمایز میکند. عناصری مانند کلمات، تصاویر، صداها و لحنها نیز در تشکیل هویت منحصربهفرد برند نقش دارند.
تصویر برند (Brand Image)
از اصطلاحات رایج در دیجیتال مارکتینگ است. تصویر برند در واقع تصور مشتریان از محصولات، خدمات و کسب و کار شماست. کسب و کار هیچ کنترلی روی تصویر برند ندارد و نمیتواند در آن تغییر چندانی ایجاد کند، اما با در نظر داشتن اهدافی مانند افزایش آگاهی از برند، بیشتر شناختهشدن، کسب مطلوبیت بیشتر میان مشتریان و برقراری ارتباط نزدیک با آنها میتواند تصویر برند را بهبود ببخشد و سهم بازار برند را افزایش دهد.
نرخ تبدیل (Conversion rate)
نرخ تبدیل درصدی از مشتریان بالقوه است که تحت تاثیر تبلیغات و یا روش های بازاریابی شما خرید و یا اقدام خاصی را نسبت به محصول شما انجام می دهند. “اقدام خاص” می تواند هر چیزی باشد، از باز کردن یک ایمیل، ثبت نام برای یک نسخه نمایشی را شامل می شود.
بازاریابی فشار (Push marketing)
بازاریابی فشار به تلاشهای بازاریابی اشاره دارد که برای ارسال پیامی هدفمند به مجموعهای از مشتریان بالقوه یا موجود طراحی شدهاند. نمونههایی از بازاریابی فشاری شامل کمپینهای ایمیل هدفمند، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، و بازاریابی مستقیم با استفاده از تابلوهای دیجیتال در خیابان ها است.
بازاریابی کشش (Pull marketing)
این روش بازاریابی داخلی نیز نامیده می شود، بازاریابی کششی به تلاش های بازاریابی اشاره دارد که برای “کشش” یا جذب مشتریان بالقوه فروش به وب سایت، برند و محصولات یا خدمات شما طراحی شده اند. نمونه هایی از بازاریابی کششی شامل سئو (بهینه سازی موتور جستجو) و بازاریابی رسانه های اجتماعی است.
جذب مشتری (Customer acquisition)
بازاریابی دیجیتال همه چیز در مورد جذب و حفظ مشتری است. جذب مشتری به تمام فعالیت های فروش و بازاریابی مربوط به تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری بالفعل اشاره دارد.
شاخص کلیدی عملکرد (KPI)
برای اینکه بسنجیم چقدر توانستهایم در عملکردهای مشخص شده در استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق باشیم و نحوه عملکرد تیمهای مختلف چگونه بوده است باید ابتدای کار، شاخصهای مهم و کلیدی برای کسب و کارمان را مشخص میکنیم و در نهایت بسنجیم تا چه اندازه توانستهایم با عملکرد خود به این شاخصها نزدیک شویم. KPI در واقع متغیرهای متنوع و قابل اندازهگیری است که براساس آنها میتوانیم میزان موفقیت در رسیدن به اهداف تعریف شده را ارزیابی کنیم.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
بهینه سازی موتور جستجو (Search engine optimization) یکی از رایج ترین اصطلاحات بازاریابی است که بازاریابان دیجیتال با آن مواجه می شوند. به عبارت ساده، سئو فرآیند افزایش میزان و کیفیت ترافیک وب سایت شما از نتایج جستجوی وب بدون پرداخت هزینه تبلیغات است. بدون پرداحت هزینه در این اصطلاح از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا در صورت پرداخت هزینه شما وارد بحث دیگری به نام بازاریابی موتورهای جستجو خواهید شد.
تاثیر (Impression)
به هر تعداد منحصر به فردی که از محتوای شما بازدید میشود ریچ (Reach) گفته میشود. اما فارغ از اینکه محتوای شما توسط کاربران تکراری دیده شود یا روی آن کلیک شود یا خیر، به تعداد دفعاتی که محتوای شما نمایش داده شود ایمپرشن (Impression) یا نمایش گفته میشود.
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
مدیریت ارتباط با مشتری (Customer relationship management) فرآیند ایجاد، حفظ و تقویت ارتباط سازمان با مشتریان خود است. برای بسیاری از بازاریابان دیجیتال، نرم افزار CRM جنبه مهمی از مدیریت ارتباط با مشتری موثر است زیرا نرم افزار مناسب می تواند مدیریت تماس ، تقسیم بندی مشتری، اتوماسیون بازاریابی و تجزیه و تحلیل فروش را فعال کند.
تجزیه و تحلیل بازاریابی (Marketing analytics)
تجزیه و تحلیل بازاریابی (Marketing analytics) و بازاریابی دیجیتال شانه به شانه هم پیش می روندد. تجزیه و تحلیل بازاریابی یا تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال، یک رویکرد داده محور برای اندازه گیری اثربخشی بازاریابی با استفاده از دادههایی رسانههای اجتماعی، فرمهای وب و سایر رسانهها است. تجزیه و تحلیل بازاریابی میتواند بینشهایی را امکانپذیر کند که کمپینهای آینده را مؤثرتر کند.
بازگشت سرمایه (ROI)
ازگشت سرمایه یا ROI یکی از مهمترین شاخصهای کلیدی عملکرد است که حتی خیلیها معتقدند استراتژی دیجیتال مارکتینگ باید براساس آن چیده شود؛ چراکه فروش و سودآوری بیشتر هدف نهایی هر تبلیغاتی است. از این رو باید همیشه حواسمان به نرخ بازگشت سرمایه باشد. شاید بهترین تعریف برای نرخ بازگشت سرمایه، نسبت سود حاصله به میزان هزینه و سرمایه پرداخت شده باشد.