راﻫﻨﻤﺎي اﺳﺘﻔﺎده از نرم افزار گرامرلی (Grammarly)
- تاریخ 02/19/2023
در دانستنی قبلی (گرامرلی (Grammarly) چیست و چه کاربردی دارد؟) فهمیدیم که اصلا گرامرلی (grammarly) چی هست، اما الان میخوایم قسمت های مختلفش رو بررسی کنیم.
وقتی حسابتونو ایجاد کردین و وارد پروفایلتون شدین یک قسمت میبیند به اسم my grammarly اینجا مهمترین قسمت گرامرلی هست چون ما متن رو اینجا آپلود میکنیم.
قسمت بعدی goals هست، تو این قسمت بخش های مختلفی وجود داره که بررسیشون میکنیم.
- قسمت audience :
که سه تا زیرمجموعه داره …
General, knowledgeable, expert
وبه گروه مخاطبان ما اشاره داره که general یعنی هرکسی میتونه این متن رو بخونه و متوجه بشه، knowledgeable یعنی این متن برای افراد دانشگاهی هست و expert یعنی مخاطب ما افراد متخصصی هستن که باید برای اون ها از گرامر پیچیده تری استفاده کرد.
- قسمت formality :
شامل سه تا زیر مجموعه میشه…
Formal برای متن های رسمی و اداری
Informal برای متون غیر رسمی
Neutral هم بین دو حالت گفته شده هست
- قسمت domain :
برای متون رسمی و آکادمیک استفاده میشه، و انتخاب شما در این قسمت به گرامرلی کمک میکنه که لغات و عبارات مختلفی در زمینه های متفاوت پیشنهاد بده.
- قسمت tone :
به لحن متن شما اشاره داره و به گرامرلی در تصحیح متن کمک میکنه که آیا متن طنز هست، ادبی یا انگیزشی…
- قسمت intent :
به هدف شما از اون متن اشاره داره. انتخاب های شما شامل موارد زیر هست؛
Infrom به معنی آگاهی بخشی
Describe به معنی توصیفی
Convince به معنی متقاعد سازی
Tell a story برای تولید کنندگان محتوا
در پایان بررسی متنتون گرامرلی یک نمره و یک گزارش بهتون میده و در انتها مهمترین قسمت all alerts هست که در بخش correctness ایرادات املایی و گرامری شما رو میگه، clarity میزان قابل فهم بودن متن رو اندازه گیری میکنه، engagement به جذابیت متن نمره میده و delivery ابهام زدایی در رسوندن منظورتون به خواننده رو بررسی میکنه.
عالیه، نه؟